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Aktuell investieren die USA deutlich mehr in ihr Humankapital als Österreich ...

Aktuell investieren die USA mit 6,2 % des BIP deutlich mehr in ihr Humankapital als Österreich oder die meisten EU-Staaten.

Statistik Austria (Hrsg.), Bildung in Zahlen 2015/16 Schlüsselindikatoren und Analysen (2017), S. 122

 

Was ausländische Bildungsteilnehmer im Durchschnitt bezahlen ...

„In Australien, Kanada, Neuseeland und den Vereinigten Staaten bezahlen ausländische Bildungsteilnehmer im Durchschnitt mehr als 10.000 US-Dollar mehr pro Jahr als inländische Bildungsteilnehmer.In Polen und Schweden ist der Besuch des Tertiärbereichs an öffentlichen Bildungseinrichtungen fur inländische Bildungsteilnehmer kostenlos, während Bildungsteilnehmer aus Ländern außerhalb der EU mehr als 4.500 US-Dollar für einen Bachelorbildungsgang zahlen müssen.“

OECD (Hrsg.), „Bildung auf einen Blick 2017“ (2017), S. 265

 

Gewinnorientiert oder zumindest kostendeckend ...

„Die höchsten durchschnittlichen jährlichen Bildungsgebühren in Ländern, für die Daten vorliegen, verlangen private Bildungseinrichtungen in den Vereinigten Staaten (27.300 US-Dollar) und öffentliche Bildungseinrichtungen in Neuseeland (18.500 US-Dollar, ohne Promotionsbildungsgange). Aber die hohe Zahl der Bildungsteilnehmer, die zur Ausbildung im Tertiärbereich in diese beiden Länder gehen, scheint darauf hinzuweisen, dass diese hohen Bildungsgebühren die Bildungsteilnehmer nicht von der Einschreibung abhalten.“

OECD (Hrsg.), „Bildung auf einen Blick 2017“ (2017), S. 368

 

Kinder aus sozioökonomisch schwachen Familien ...

Insbesondere Kinder aus sozioökonomisch schwachen Familien, mit geringem Vorwissen oder mit ungünstigen Lernvoraussetzungen können in offenen Lernsituationen überfordert sein und dementsprechend weniger lernen als im lehrergelenkten Unterricht.

Univ.-Prof. Dr. Miriam Vock u. a., Umgang mit Heterogenität in Schule und Unterricht (2017), S. 70f

 

Fähigkeiten zum selbstständigen Lernen vorauszusetzen, benachteiligt systematisch Leistungsschwächere ...

Fähigkeiten zum selbstständigen Lernen vorauszusetzen, benachteiligt systematisch Leistungsschwächere und Schüler_innen aus sozioökonomisch schwächeren Haushalten, wie die empirischen Befunde zur Wirksamkeit Offenen Unterrichts zeigen.

Univ.-Prof. Dr. Miriam Vock u. a., Umgang mit Heterogenität in Schule und Unterricht (2017), S. 74

 

Beratung und Unterstützung statt harter Konsequenzen für Schulen mit schlechten Evaluationsergebnissen ...

„Während Schulen mit schlechten Evaluationsergebnissen in den USA und England harte Konsequenzen drohen, werden ihnen in den Niederlanden Beratung und Unterstützung angeboten.“

Univ.-Prof. Mag. Dr. Franz Rauch u. a., „Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht, Schulorganisation und Bildungssystem“ (November 2016), S. 8

 

Effektivität einer Schule zeigt sich am Kompetenzzuwachs der Schüler/innen ...

„Genau genommen zeigt sich die Effektivität einer Schule nicht am erreichten Kompetenzniveau der Schüler/innen, das stark von den Vorkenntnissen am Beginn ihrer Schullaufbahn abhängt, sondern an ihrem Kompetenzzuwachs. Anstatt nur den Leistungsstand der Schüler/innen bestimmter Schulstufen zu vergleichen, müsste man auch ihre Leistungsfortschritte in longitudinalen Studien messen.“

Univ.-Prof. Mag. Dr. Franz Rauch u. a., „Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht, Schulorganisation und Bildungssystem“ (November 2016), S. 9

 

Externe Schulevaluationen verfehlen Reformziele ...

„Zahlreiche US-amerikanische Untersuchungen führen zu dem Schluss, dass die externen Schulevaluationen anhand von Schülertests, ihre Veröffentlichung und die daran geknüpften Sanktionen alle beiden Reformziele verfehlen: weder verbessert sich das durchschnittliche Leistungsniveau noch verringern sich die Leistungsunterschiede zwischen den einzelnen demographischen Gruppen.“

Univ.-Prof. Mag. Dr. Franz Rauch u. a., „Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht, Schulorganisation und Bildungssystem“ (November 2016), S. 12

 

Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht ...

USA: „Die Schulen in wohlhabenderen (mehrheitlich von Weißen bewohnten) Stadtvierteln haben nach wie vor eine bessere Ausstattung, kleinere Klassen und qualifizierteres Lehr- und Administrationspersonal. In den letzten Jahren hat auch der Leistungsrückstand von Schüler/innen mit Behinderungen oder mit nicht-englischer Muttersprache weiter zugenommen.“

Univ.-Prof. Mag. Dr. Franz Rauch u. a., „Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht, Schulorganisation und Bildungssystem“ (November 2016), S. 14

 

Anpassung der pädagogischen Ausrichtung auf die Testerwartungen ...

„Die große Bedeutung standardisierter Tests als Entscheidungsgrundlage für die finanzielle und personelle Ausstattung der Schulen führte in den USA und in England nachweisbar zu einer Anpassung der pädagogischen Ausrichtung auf die Testerwartungen („teaching to the test“).“

Univ.-Prof. Mag. Dr. Franz Rauch u. a., „Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht, Schulorganisation und Bildungssystem“ (November 2016), S. 15

 

Unterrichtszeit für Geschichte, Kunsterziehung, Musik oder Fremdsprachen eingespart ...

„Da die standardisierten Tests sich weitgehend auf die Grundfertigkeiten Lesen, Schreiben und Rechnen beschränken, haben viele Schulen in den USA und England die übrigen Lernangebote reduziert, v.a. in den Wahlfächern. In über 70 % aller US-Schuldistrikte wird Unterrichtszeit für Geschichte, Kunsterziehung, Musik oder Fremdsprachen eingespart zugunsten von mehr Mathematik und Englisch im Stundenplan.“

Univ.-Prof. Mag. Dr. Franz Rauch u. a., „Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht, Schulorganisation und Bildungssystem“ (November 2016), S. 15

 

Versuche, die Daten der Testergebnisse zu manipulieren ...

USA: „Der Druck, gute Testergebnisse zu liefern, führt auf allen Ebenen des Schulsystems (Klassenzimmer, Schulstandort, Schuldistrikt, Bundesstaat) zu Versuchen die Daten zu manipulieren, was ihre Aussagekraft naturgemäß verringert.“

Univ.-Prof. Mag. Dr. Franz Rauch u. a., „Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht, Schulorganisation und Bildungssystem“ (November 2016), S. 17

 

Keine Verbesserung der Schulqualität durch Charter Schools und Academies ...

„Die marktkonforme Öffnung der Schulen für private Angebote („Charter Schools“ in den USA, „Academies“ in England) als Konkurrenz zu den staatlichen Schulen führte zu keinen Verbesserungen der Schulqualität.“

Univ.-Prof. Mag. Dr. Franz Rauch u. a., „Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht, Schulorganisation und Bildungssystem“ (November 2016), S. 17

 

Standardisierte Tests für sich alleine noch kein adäquates Instrument zur Steuerung des Schulsystems ...

USA: „Die große Mehrheit der US-Wissenschaftler/innen stimmt darin überein, dass sich die Erwartung, dass standardisierte Tests für sich alleine ein adäquates Instrument zur Steuerung des Schulsystems sind, nicht bestätigt hat und die Laufzeit des NCLB-Programms (Anm.: NCLB = „No Child Left Behind“) als „verlorenes Jahrzehnt“ in die Geschichte der Schulreformen eingehen wird.“

Univ.-Prof. Mag. Dr. Franz Rauch u. a., „Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht, Schulorganisation und Bildungssystem“ (November 2016), S. 20

 

Monopolstellung des multinationalen Konzerns Pearson in weiten Teilen der USA ...

„Der multinationale Konzern Pearson mit weltweit 40.000 Mitarbeiter/innen, der die Verlage Addison-Wesley und Penguin-Random-House, Zeitungen wie der Financial Times, Vergnügungsparks und Madame-Tussaud-Wachsfigurenkabinette besitzt, hat sich in weiten Teilen der USA eine Monopolstellung gesichert. Er verkauft den US-Bundesstaaten nicht nur Tests, sondern bietet auch darauf abgestimmte Lehrbücher sowie Lern- und Lehrsoftware an.“

Univ.-Prof. Mag. Dr. Franz Rauch u. a., „Auswirkungen von Schulrankings auf Unterricht, Schulorganisation und Bildungssystem“ (November 2016), S. 22

 

Obgleich die USA eine ‚Gesamtschule‘ für alle haben ...

„Obgleich die USA eine ‚Gesamtschule‘ mit zwölf Jahren für alle haben, konnten die USA das nicht zu einem Vorteil in Richtung sozialer Mobilität nutzen.“

Univ.-Prof. Dr. Julian Nida-Rümelin, „Profil“ (Zeitung des dphv) vom September 2016, S. 19

 

Hochgebildete Migranten aus Drittstaaten ...

„Von allen hochgebildeten Migranten aus Drittstaaten leben weniger als ein Drittel (31 Prozent) in der EU und mehr als die Hälfte (57 Prozent) in den Vereinigten Staaten.“

Frankfurter Allgemeine Zeitung online am 7. Juni 2016

 

USA: Schools serving low-income students receive far fewer resources ...

USA: „Schools serving low-income students receive far fewer resources, face greater difficulties attracting qualified teachers and receive less support from parents. […] The inequalities of children's cognitive ability are substantial even before they start school and then these same disadvantaged children are placed in low-resource schools, further exacerbating the initial inequality.“

Sophia Shing u. a., „Mobile Technology Bridges the 30 Million Word Gap“. In: „Journal of Education at Practice“, Vo8, Nr. 9, 2017, S. 64

 

Stratification is actually relatively high in the United States ...

„Previous research suggests that stratification is actually relatively high in the United States, despite its comprehensive school system, due to segregation of families between regions and neighborhoods.“

Dr. Philip Parker u. a., „A Multination Study of Socioeconomic Inequality in Expectations for Progression to Higher Education“. In: „American Educational Research Journal“, February 2016, Vol. 53, No. 1, S. 11

 

Ability stratification based on geography is common in the United States ...

„Ability stratification based on geography is common in the United States, and public/private school divisions remain relatively common in Australia and Great Britain.“

Dr. Philip Parker u. a., „A Multination Study of Socioeconomic Inequality in Expectations for Progression to Higher Education“. In: „American Educational Research Journal“, February 2016, Vol. 53, No. 1, S. 24

 

The most striking difference between the Indian migrant stock in Europe and in the United States ...

„The most striking difference between the Indian migrant stock in Europe and in the United States is in terms of education: 74.9 % of Indian-born living in the United States are high-educated versus 44.8 % in the EU27.“

Dr. Anda David u. a., „A descriptive analysis of immigration to and emigration from the EU: Where does the EU stand within OECD?“ (2016), S. 27

 

Moroccan migrants living in the United States ...

„Moroccan migrants living in the United States are […] more educated (45.5 % are high-educated) than those living in the EU27 ([…] only 14.3% are high-educated).“

Dr. Anda David u. a., „A descriptive analysis of immigration to and emigration from the EU: Where does the EU stand within OECD?“ (2016), S. 27

 

Completion rate of students and their parents’ educational attainment ...

„In France, Norway and the United States, the completion rate of students increases as their parents’ educational attainment increases. In France, the completion rate of students whose mother or father attained tertiary education is 11 percentage points higher than the completion rate of students whose parents did not attain upper secondary education. The difference is 10 percentage points in Norway and 27 percentage points in the United States.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2016“ (2016), S. 170

 

The United States maintains a dominant position in attracting skilled migrants ...

USA: „The United States maintains a dominant position in attracting skilled migrants: 40 % of the skilled migrants in OECD countries reside in the United States.“

OECD (Hrsg.), „Perspectives on Global Development 2017: International Migration in a Shifting World“ (2016), S. 97f

 

The average high school dropout costs the economy approximately $260,000 over his or her lifetime ...

USA: „In a comparison of those who drop out of high school and those who complete high school, the average high school dropout costs the economy approximately $260,000 over his or her lifetime in terms of lower tax contributions, higher reliance on Medicaid and Medicare, higher rates of criminal activity, and higher reliance on welfare.“

ies (Hrsg.), „Trends in High School Dropout and Completion Rates in the United States: 2013“ (2016), S. 1

 

Vocational training combined with work placements can improve employment, earnings and academic outcomes for young people ...

„A review of a diverse range of work experience programmes in the United States found that vocational training combined with work placements can improve employment, earnings and academic outcomes for young people.“

Viktória Kis, „Work-based Learning for Youth at Risk“ (2016), S. 10

 

The European Union attracted proportionally fewer well educated Chinese migrants than other OECD destinations ...

„The European Union attracted proportionally fewer well educated Chinese migrants than other OECD destinations – 16.9 % of all Chinese migrants, compared with 42.5 % in the United States and 40 % in Australia and Canada.“

OECD (Hrsg.), „Recruiting Immigrant Workers – Europe“ (2016), S. 87

 

Instruction in at least one subject in an ability-grouped class ...

„In Australia, Canada, Hong Kong (China), Ireland, Israel, Malta, New Zealand, Singapore, Thailand, the United Kingdom, the United States and Viet Nam, at least three in four students receive instruction in at least one subject in an ability-grouped class.“

OECD (Hrsg.), „PISA 2015 Results (Volume II): Policies and Practices for Successful Schools (2016), S. 176

 

High-achieving students may benefit from tracking ...

„Recent research indicates that high-achieving students may benefit from tracking and suffer losses from heterogeneous grouping.“

Brown Center (Hrsg.), „How well are American Students Learning?“ (2016), S. 20

 

Tracking significantly correlated with performance on AP (Anm.: Advanced Placement) tests ...

USA: „Tracking is significantly correlated with performance on AP (Anm.: Advanced Placement) tests, and the positive relationship holds for the performance of black, Hispanic, and white subgroups.“

Brown Center (Hrsg.), „How well are American Students Learning?“ (2016), S. 22f

 

States with larger percentages of tracked eighth graders ...

USA: „States with larger percentages of tracked eighth graders produce larger percentages of high-scoring AP (Anm.: Advanced Placement) test takers. States where tracking is less prevalent tend to have a smaller proportion of high scorers.“

Brown Center (Hrsg.), „How well are American Students Learning?“ (2016), S. 23

 

Expenditure on primary to tertiary educational institutions relative to GDP ...

„In 2013, expenditure on primary to tertiary educational institutions relative to GDP reached 6 % or more in Canada, Colombia, Costa Rica, Denmark, New Zealand, Norway, Portugal, the United Kingdom and the United States.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2016“ (2016), S. 200

 

A number of European countries tend to receive more immigrants with lower education ...

„A number of European countries tend to receive more immigrants with lower education and a fluctuating inflow of migrants, while Australia, Canada, New Zealand and the United States have more well-educated immigrants and a stable inflow.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2016“ (2016), S. 75

 

The Netherlands is in the 7th position among OECD countries ...

„The Netherlands is in the 7th position among OECD countries behind Switzerland, the United Kingdom, the United States, Luxembourg, Ireland and Canada in terms of attracting talent. Likewise, the country appears to be in a good position to retain talent. It ranks 6th among OECD countries, behind Switzerland, the United States, Norway, Finland and the United Kingdom.“

OECD (Hrsg.), „Recruiting Immigrant Workers – The Netherlands 2016“ (2016), S. 196

 

Filipino migrants in Europe are less educated ...

„Filipino migrants in Europe are less educated (33.8 % are low-educated and 32.1 % are high-educated) than in the United States and Canada (where low-educated migrants respectively account for 9.8 % and 8.2 % of the stock and high-educated ones account for 54.1 % and 65.9 %).“

Dr. Anda David u. a., „A descriptive analysis of immigration to and emigration from the EU: Where does the EU stand within OECD?“ (2016), S. 27

 

Countries with the highest rates of course-by-course tracking ...

„Internationally, countries with the highest rates of course-by-course tracking are Anglophone countries (Australia, Canada, New Zealand, the United Kingdom and the United States) …“

OECD (Hrsg.), „Equations and Inequalities“ (2016), S. 96

 

As many non-teaching adults as there are teachers in U.S. public schools ...

USA: „It may be surprising to learn that there are as many non-teaching adults as there are teachers in U.S. public schools.“

www.brookings.edu am 14. Jänner 2015

 

USA: Increasing class-based residential segregation ...

USA: „Since the 1970s, increasing class-based residential segregation has been translated into de facto class-based school segregation. Schoolchildren from the top half of the income distribution increasingly attend private schools or live in better school districts.“

Univ.-Prof. Dr. Robert Putnam, „Our Kids: The American Dream in Crisis“ (2015), S. 39

 

USA: 72 percent of middle-class children know the alphabet when starting school ...

USA: „According to one national study, 72 percent of middle-class children know the alphabet when starting school, as opposed to only 19 percent of poor children.“ (S. 116)

Univ.-Prof. Dr. Robert Putnam, „Our Kids: The American Dream in Crisis“ (2015), S. 116

 

USA: „No Child Left Behind“ und seine Folgen ...

„The achievement gap between children from high- and low-income families is roughly 30-40 percent larger among children born in 2001 than among those born twenty-five years earlier.“

Univ.-Prof. Dr. Robert Putnam, „Our Kids: The American Dream in Crisis“ (2015), S. 134

 

USA: Better teachers in upper-income schools ...

USA: „Better teachers, who can have a substantial effect on student success in later life, are disproportionately found in upper-income, high-performance schools, whereas more transient, less capable teachers are disproportionately found in lower-income, low-performance schools.“

Univ.-Prof. Dr. Robert Putnam, „Our Kids: The American Dream in Crisis“ (2015), S. 172

 

Predicting educational attainment ...

USA: „As the twenty-first century opened, a family’s socioeconomic status (SES) had become even more important than test scores in predicting which eighth graders would graduate from college. A generation earlier, social class had played a smaller role, relative to academic ability, in predicting educational attainment. Nowadays, high-scoring rich kids are very likely (74 percent) to graduate from college, while low-scoring poor kids almost never do (3 percent).“

Univ.-Prof. Dr. Robert Putnam, „Our Kids: The American Dream in Crisis“ (2015), S. 189

 

Residential sorting by income ...

USA: „Residential sorting by income over the last 30 to 40 years has shunted high-income and low-income students into separate schools. […] Most parents now pay close attention to it when deciding where to live. This is true even of parents who have only modest educations themselves.“

Univ.-Prof. Dr. Robert Putnam, „Our Kids: The American Dream in Crisis“ (2015), S. 163

 

Houses near a high-scoring public school cost more ...

USA: „Houses near a high-scoring public school cost more than $200,000 more than comparable houses near low-scoring schools.“

Univ.-Prof. Dr. Robert Putnam, „Our Kids: The American Dream in Crisis“ (2015), S. 164

 

Tracking in the United States or the United Kingdom ...

„In the United States or the United Kingdom, tracking is mainly practiced as grouping of students at the class or course level, while students stay in the same school.“

Prof. Dr. Florian Klapproth, „Do Algorithms Homogenize Students’ Achievements in Secondary School Better Than Teachers’ Tracking Decisions?“ in „Educatrion Policy Analysis Archives“, 23(62), 2015, S. 3

 

Akademisierung hat längst einen kritischen Wert überschritten ...

„In den Vereinigten Staaten hat die Akademisierung längst einen kritischen Wert überschritten. Von den etwa 70 Prozent eines Jahrgangs, die ein Studium am College beginnen, hat im Alter von 25 Jahren nur etwa die Hälfte tatsächlich einen Abschluss erreicht. Und von diesen Absolventen sind wiederum etwa die Hälfte arbeitslos, oder sie arbeiten in Jobs, die nicht ihrem formalen Ausbildungsstand entsprechen.“

Dr. Rainer Bölling, Frankfurter Allgemeine Zeitung online am 4. Dezember 2014

 

Wenn man ‚Akademiker‘ definiert als ‚hat ein Studium an einer Einrichtung absolviert, an der Forschung eine wesentliche Rolle spielt‘ ...

„Wenn man ‚Akademiker‘ definiert als ‚hat ein Studium an einer Einrichtung absolviert, an der Forschung eine wesentliche Rolle spielt‘, dann wäre die Quote derjenigen, die gegenwärtig ein akademisches Studium in den USA aufnehmen, unter 10% eines Jahrgangs, während sie in Deutschland etwa dreimal so hoch ist.“

Univ.-Prof. Dr. Julian Nida-Rümelin, „Der Akademisierungswahn“ (2014), S. 215

 

Access to a good education in the United States is extremely unequal ...

„In reality, access to a good education in the United States is extremely unequal. Geographic dispersion of schools leads to widespread segregation of advantaged and disadvantaged pupils.“

Dr. John Jerrim, „The Unrealistic Educational Expectations of High School Pupils“. In: „The Sociological Quarterly“ 55 (2014), S. 199f

 

The United States is one of the most socially unequal nations in the developed world ...

„The United States is one of the most socially unequal nations in the developed world, both in terms of educational achievement and in terms of economic measures of social mobility.“

Dr. John Jerrim, „The Unrealistic Educational Expectations of High School Pupils“. In: „The Sociological Quarterly“ 55 (2014), S. 200

 

Tracking, the practice of grouping students by achievement levels ...

„Tracking, the practice of grouping students by achievement levels into differentiated curricula, is commonplace in the majority of American high schools. […] “Tracking” also exists in many other countries. In some of these countries (including other Anglo countries and some Nordic countries), tracking is similar to that in the United States and consists of offering courses at varying levels of difficulty in one or more subjects within a school.“

Univ.-Prof. Dr. Anna Chmielewski, „An International Comparison of Achievement Inequality in Within- and Between-School Tracking Systems“ in „American Journal of Education“, Vol. 120, No. 3 (2014), S. 293

 

The countries with the highest rates of course-by-course tracking ...

„The countries with the highest rates of course-by-course tracking are Anglo countries (the United States, Australia, Canada, the United Kingdom, and New Zealand).“

Univ.-Prof. Dr. Anna Chmielewski, „An International Comparison of Achievement Inequality in Within- and Between-School Tracking Systems“ in „American Journal of Education“, Vol. 120, No. 3 (2014), S. 297

 

Charter schools are either no better or worse than traditional public schools ...

USA: „More than 80 % of charter schools are either no better or worse than traditional public schools at securing math and reading gains for their students.“

Univ.-Prof. Dr. David Berliner, „50 Myths and Lies That Threaten America's Public Schools“ (2014), S. 23f

 

Growing achievement gap in the U.S. ...

„Recent research documents a growing achievement gap in the U.S. between children in high-and low-income families, a trend that contrasts with the decline of racial achievement gaps over the past 50 years.“

Univ.-Prof. Dr. Ann Owens u. a., „Trends in School Economic Segregation, 1970 to 2010“ (2014), S. 3

 

Formen des Tracking in den USA verbreitet ...

„In den USA sind Formen des Tracking beispielsweise ziemlich selbstverständlich bis in die Grundschule hinein verbreitet.“

Dr. Lorenz Lassnigg u. a., „Das österreichische Modell der Formation von Kompetenzen im Vergleich“ in Statistik Austria (Hrsg.), „Schlüsselkompetenzen von Erwachsenen – Vertiefende Analysen der PIAAC-Erhebung 2001/12“ (2014), S. 61

 

Segregation nach dem Wohnort in den USA ...

„Studies of residential income segregation show that neighborhood income segregation grew considerably between 1970 and 2009. Much of the growth in income segregation was due to the increasing segregation of the rich from all other families.“

Univ.-Prof. Dr. Sean Reardon u. a., „60 Years After Brown: Trends and Consequences of School Segregation“ in „The Annual Review of Sociology“ 2014, 40, S. 205

 

Einkommen der Eltern versus Schulerfolg ...

„On both math and reading tests, students at the 90th percentile of the income distribution score about 1.3 standard deviations higher than students at the 10th percentile.“

Dr. Seth Gershenson, „Do Summer Time-Use Gaps Vary by Socioeconomic Status?“ in „American Educational Research Journal“, Dezember 2013, Vol. 50, No. 6, S. 1219

 

Between 30 and 50 percent of teachers leave the profession during their first 3-7 years of teaching in the USA ...

USA: „Between 30 and 50 percent of teachers leave the profession during their first 3-7 years of teaching. The main explanation underlined by research evidence is both the lack of sufficient and suitable support to keep teachers in the profession as well as the heavy workloads and poor working conditions new teachers face when they start teaching.“

Caroline Rizza, „New teachers’ working experience: A secondary analysis of TALIS“ (2013), S. 1

 

46 % of new teachers leave their job in the first five years of service in the USA ...

USA: „46 % of new teachers leave their job in the first five years of service.“

Univ.-Prof. Dr. Thierry Karsenti u.a., „Why are New Teachers Leaving the Profession? Results of a Canada-Wide Survey“ in „International Journal of Education“, 3(3), 2013, S. 143

 

This unnatural focus on testing ...

USA: „This unnatural focus on testing produced perverse but predictable results: it narrowed the curriculum; many districts scaled back time for the arts, history, civics, physical education, science, foreign language, and whatever was not tested.“

Univ.-Prof. Dr. Diane Ravitch, „Reign of Error – The Hoax of the Privatization Movement and the Danger to America’s Public Schools“ (2013), S. 13

 

The U.S. high school graduation rate ...

„The U.S. high school graduation rate peaked at around 80 percent in the early 1970s and has since declined by 4–5 percentage points. Roughly 65 percent of blacks and Hispanics now leave school without a high school diploma, substantially higher than the dropout rate for non-Hispanic whites.“

Univ.-Prof. James Heckman, Nobelpreisträger des Jahres 2000 für Wirtschaftswissenschaften, bostonreview.net am 1. September 2012

 

A greater fraction of young Americans graduating from college ...

„A greater fraction of young Americans is graduating from college. At the same time, a greater fraction is dropping out of high school.“

Univ.-Prof. James Heckman, Nobelpreisträger des Jahres 2000 für Wirtschaftswissenschaften, bostonreview.net am 1. September 2012

 

USA: Jede/r Zweite verlässt den Beruf bereits nach einem Jahr ...

„The modal (most commonly occurring) number of years experience in teaching in the United States is now just one year. Imagine if the modal number was the same for doctors. What an outcry there would be!“

Univ.-Prof. Dr. Andy Hargreaves u. a., „The global fourth way“ (2011), S. 3

 

Nationally, about 30 percent of new teachers leave ...

USA: „Nationally, about 30 percent of new teachers leave the profession after five years.“

Univ.-Prof. Dr. Matthew Ronfeldt u. a., „How teacher turnover harms student achievement“ (2011), S. 1 

 

Skill-related earning differences ...

„The US and Canada, where skill-related earning differences are relatively large, receive 51.4 % of the OECD's immigrants, but 65.5 % of its immigrants with tertiary schooling. Europe, where skill-related earning differences are relatively small, receives 38.4 % of the OECD's immigrants, but only 23.6 % of its tertiaryschooled immigrants.“

Univ.-Prof. Dr. Jeffrey Grogger u. a., „Income maximization and the selection and sorting of international migrants“ in „Journal of Development Economics“ 95 (2011), S. 42

 

North America receives disproportionately high-skilled migrants ...

„North America receives disproportionately high-skilled migrants, whereas Europe's immigrants are disproportionately low-skilled.“

Univ.-Prof. Dr. Jeffrey Grogger u. a., „Income maximization and the selection and sorting of international migrants“ in „Journal of Development Economics“ 95 (2011), S. 48

 

The curriculum being hacked into incoherent pieces ...

USA: „In the 1980s and 1990s, the curriculum was being hacked into incoherent pieces ('standards'), and the nation had moved from a commitment to equal opportunity to a belief that equal outcomes — products — were the goal.“

Debbie Tye u.a., „The Slow Death of the American Teacher“ (2010) in scholarlypartnershipsedu Vol. 5, S. 32

 

The so-called accountability movement has not closed the achievement gap ...

USA: „It has been shown that the so-called accountability movement has not closed the achievement gap as it was intended to; and that the dropout rate for students from poorer families has risen.“

Debbie Tye u.a., „The Slow Death of the American Teacher“ (2010) in „Scholarlypartnershipsedu“, Vol. 5, S. 33