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Die Häufigkeit der Teilnahme an Kursen und Schulungen unterscheidet sich nach Altersgruppen ...

„Die Häufigkeit der Teilnahme an Kursen und Schulungen unterscheidet sich nach Altersgruppen: Im Jahr 2018 besuchten 14,1 % der Personen im Alter von 15 bis 24 Jahren in den letzten vier Wochen vor der Befragung Schulungen und Kurse. Bei den 25- bis 34-Jährigen war der Anteil 14,0 %. In der Altersgruppe 35 bis 44 Jahre betrug die Teilnahmequote 12,5 %, bei den 45- bis 54-Jährigen 11,4 % und in der Altersgruppe 55 Jahre und älter 5,3 %.“
Statistik Austria (Hrsg.), Bildung in Zahlen 2018/19. Schlüsselindikatoren und Analysen (2020), S. 74.

Im Jahresdurchschnitt 2018 besuchten 31,3 % der Personen mit Hochschul- oder Akademieabschluss in den vier Wochen vor der Befragung eine Aus- oder Weiterbildung ...

„Im Jahresdurchschnitt 2018 besuchten 31,3 % der Personen mit Hochschul- oder Akademieabschluss in den vier Wochen vor der Befragung eine Aus- oder Weiterbildung. Damit lag dieser Anteil mehr als fünfmal so hoch wie bei Personen, die nach der Pflichtschule keinen Schulabschluss mehr erworben haben (5,5 %).“
Statistik Austria (Hrsg.), Bildung in Zahlen 2018/19. Schlüsselindikatoren und Analysen (2020), S. 74.

Finnish adults (25-64) have the highest formal learning participation of any European country ...

„Finnish adults (25-64) have the highest formal learning participation of any European country and are 2.5 times more likely to take part in formal education than the EU-average (14.2 % vs. 5.8 %). While formal learning participation has decreased in Europe over the past decade, it has significantly increased in Finland.“
OECD (Hrsg.), Continuous Learning in Working Life in Finland, Getting Skills Right (2020), S. 50.

Südkoreas Fortbildungsoffensive ...

„The employment relevant lifelong learning system is supported through the Tomorrow Learning Card, which represents an individual lifelong learning voucher worth up to KRW 2 million (Korean won) (about EUR 1 500) per year, and up to KRW 3 million (about EUR 2 200) for three years.“
OECD (Hrsg.), Strengthening the Governance of Skills Systems (2020), S. 88.

The teaching profession is highly valued in Finnish society ...

„The teaching profession is highly valued in Finnish society, as teachers are considered to be experts with a special mission in the community. Teachers receive high-quality training and are responsible for constantly maintaining their professional skills. These statements imply trust-based assessment, where quality assurance does not rely on control.“
OECD (Hrsg.), TALIS 2018 Results. Volume II (2020), S. 126.

Österreichs LehrerInnen bei der Fortbildung im internationalen Spitzenfeld ...

„Der Lehrerfragebogen enthält die Frage, ob Lehrer/innen an bestimmten Fortbildungsaktivitäten in den letzten 12 Monaten teilgenommen haben, wodurch der Zeitraum zwischen Frühjahr 2017 und 2018 betroffen ist. […] Rund 9 von 10 österreichischen Lehrerinnen und Lehrern haben persönlich an Kursen/Seminaren teilgenommen (92 %). Im EU-Schnitt sind es um 15 Prozentpunkte signifikant weniger. […] Am zweithäufigsten erweist sich das Lesen von Fachliteratur – 88 % aller österreichischen Lehrer/innen haben dies in den letzten 12 Monaten getan, im Vergleich zu 71 % im Schnitt der EU-Länder.“
BIFIE (Hrsg.), „TALIS 2018. Band 1“ (2019), S. 43

Austria, Latvia and Lithuania show the highest shares of teachers’ participation in continuing professional development ...

„Over 92% of teachers across the EU report that they regularly participate in professional development. […] Austria, Latvia and Lithuania show the highest shares of teachers’ participation in continuing professional development.“
EU-Kommission (Hrsg.), Education and Training Monitor 2019 (2019), S. 31.

In 2018, about 10.6 % of people in the EU aged 18-24 were considered early leavers from education and training ...

„In 2018, about 10.6 % of people in the EU aged 18-24 were considered early leavers from education and training, and there has been little or no progress in this field over the past 2 years. […] Those who leave education before obtaining an upper secondary qualification struggle with lower employment rates, and lower rates of participation in adult learning. People with low levels of education also face a higher risk of being unemployed or becoming inactive while not being involved in education or training.“
EU-Kommission (Hrsg.), Education and Training Monitor 2019 (2019), S. 51.

On average, adult learners take part in 30.5 hours of non-formal learning per year ...

„On average, adult learners take part in 30.5 hours of non-formal learning per year. In some countries this learning intensity is substantially higher, including Denmark (42 hours), Austria (40 hours), Israel (38 hours), Australia (36 hours) and Sweden (35 hours).“
OECD (Hrsg.), „Getting Skills Right. Future-Ready Adult Learning Systems“ (2019), S. 33

Österreichs PädagogInnen bei der Fortbildung an der internationalen Spitze ...

„Taking part in some kind of in-service training is commonplace among teachers and principals in Austria, with 99% of teachers (OECD average 94%) and 100% of principals (OECD average 99%) attending at least one professional development activity in the year prior to the survey.“
OECD (Hrsg.), „Results from TALIS 2018. Country Note Austria“ (2019), S. 3

The most common priorities for policy intervention reported by teachers ...

„The most common priorities for policy intervention reported by teachers in participating countries and economies are: 1) reducing class sizes (reported by 65% of teachers); 2) improving teacher salaries (64%); 3) offering high-quality professional development for teachers (55%) and 4) reducing teachers’ administration load (55%).“
OECD (Hrsg.), „TALIS 2018 Results. Volume I“ (2019), S. 82

Where over 90% of teachers participate in 'courses/seminars ...

„In Australia, Austria, Latvia, Lithuania, Singapore and Slovenia, over 90% of teachers participate in 'courses/seminars attended in person', while less than or equal to 50% of teachers do so in France, Japan and Romania.“
OECD (Hrsg.), „TALIS 2018 Results. Volume I“ (2019), S. 158

Singapur: Every teacher is guaranteed 100 hours for professional development each year ...

Singapur: „Every teacher is guaranteed 100 hours for professional development each year. Every school has a quota of teachers plus some extra teachers so that professional development can be done during school hours.“
Asia Society (Hrsg.), New Challenges and opportunities (2018), S. 29.

Overall participation in adult learning in Austria is above the EU average ...

„Overall participation in adult learning in Austria is above the EU average (15.8 % vs 10.9 %).“
EU-Kommission, Education and Training Monitor, 2018 (2018), S. 14.

What proportion of resources are allocated, is crucial ...

„How teachers are paid, and what proportion of resources are allocated to reducing class sizes, providing better training for teachers and providing more ancillary staff or better facilities, is crucial.“
Varkey Foundation (Hrsg.), „Global Teacher Status Index 2018“ (2018), S. 8

Nur mehr 50 € jährlich pro LehrerIn …

„Da die Anzahl der Lehrveranstaltungen zurückging und die PH bei den Honoraren, den Reisekosten und den Leiterhalbtagen Kosten einsparten, verringerten sich auch die Kosten der Fortbildung: Diese sanken in den Studienjahren 2011/2012 bis 2014/2015 im Österreichdurchschnitt um rd. 26 % von rd. 8,54 Mio. EUR auf rd. 6,37 Mio. EUR.“
RH (Hrsg.), „Lehrpersonenfort- und -weiterbildung“ (2017), S. 25

Schweden: There is an effort to make adult education accessible ...

Schweden: „There is an effort to make adult education accessible and, within the public education and training system, it is free of charge for Swedish citizens and some cases of non-Swedish residents (e.g. citizens from the European Union or Switzerland).“
OECD (Hrsg.), „Education Policy Outlook. Sweden“ (2017), S. 9

Österreich gehört mit 97 % zu jenen Ländern mit dem höchsten Anteil an Lehrerinnen und Lehrern, der Fortbildungen besucht ...

„Österreich gehört mit 97 % zu jenen Ländern mit dem höchsten Anteil an Lehrerinnen und Lehrern, der Fortbildungen besucht.“
BIFIE, „Nationaler Bildungsbericht Österreich 2012“ (2013), Band 1, S. 50

Today the Finnish government invests 30 times more in professional development of its teachers and administrators than testing its students’ performance in schools ...

„Today the Finnish government invests 30 times more in professional development of its teachers and administrators than testing its students’ performance in schools.“
Univ.-Prof. Dr. Pasi Sahlberg, The Washington Post online am 29. Juni 2012