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Österreichs LehrerInnen bei der Fortbildung im internationalen Spitzenfeld ...

„Der Lehrerfragebogen enthält die Frage, ob Lehrer/innen an bestimmten Fortbildungsaktivitäten in den letzten 12 Monaten teilgenommen haben, wodurch der Zeitraum zwischen Frühjahr 2017 und 2018 betroffen ist. […] Rund 9 von 10 österreichischen Lehrerinnen und Lehrern haben persönlich an Kursen/Seminaren teilgenommen (92 %). Im EU-Schnitt sind es um 15 Prozentpunkte signifikant weniger. […] Am zweithäufigsten erweist sich das Lesen von Fachliteratur – 88 % aller österreichischen Lehrer/innen haben dies in den letzten 12 Monaten getan, im Vergleich zu 71 % im Schnitt der EU-Länder.“
BIFIE (Hrsg.), „TALIS 2018. Band 1“ (2019), S. 43

On average, adult learners take part in 30.5 hours of non-formal learning per year ...

„On average, adult learners take part in 30.5 hours of non-formal learning per year. In some countries this learning intensity is substantially higher, including Denmark (42 hours), Austria (40 hours), Israel (38 hours), Australia (36 hours) and Sweden (35 hours).“
OECD (Hrsg.), „Getting Skills Right. Future-Ready Adult Learning Systems“ (2019), S. 33

Österreichs PädagogInnen bei der Fortbildung an der internationalen Spitze ...

„Taking part in some kind of in-service training is commonplace among teachers and principals in Austria, with 99% of teachers (OECD average 94%) and 100% of principals (OECD average 99%) attending at least one professional development activity in the year prior to the survey.“
OECD (Hrsg.), „Results from TALIS 2018. Country Note Austria“ (2019), S. 3

The most common priorities for policy intervention reported by teachers ...

„The most common priorities for policy intervention reported by teachers in participating countries and economies are: 1) reducing class sizes (reported by 65% of teachers); 2) improving teacher salaries (64%); 3) offering high-quality professional development for teachers (55%) and 4) reducing teachers’ administration load (55%).“
OECD (Hrsg.), „TALIS 2018 Results. Volume I“ (2019), S. 82

Where over 90% of teachers participate in 'courses/seminars ...

„In Australia, Austria, Latvia, Lithuania, Singapore and Slovenia, over 90% of teachers participate in 'courses/seminars attended in person', while less than or equal to 50% of teachers do so in France, Japan and Romania.“
OECD (Hrsg.), „TALIS 2018 Results. Volume I“ (2019), S. 158

What proportion of resources are allocated, is crucial ...

„How teachers are paid, and what proportion of resources are allocated to reducing class sizes, providing better training for teachers and providing more ancillary staff or better facilities, is crucial.“
Varkey Foundation (Hrsg.), „Global Teacher Status Index 2018“ (2018), S. 8

Nur mehr 50 € jährlich pro LehrerIn …

„Da die Anzahl der Lehrveranstaltungen zurückging und die PH bei den Honoraren, den Reisekosten und den Leiterhalbtagen Kosten einsparten, verringerten sich auch die Kosten der Fortbildung: Diese sanken in den Studienjahren 2011/2012 bis 2014/2015 im Österreichdurchschnitt um rd. 26 % von rd. 8,54 Mio. EUR auf rd. 6,37 Mio. EUR.“
RH (Hrsg.), „Lehrpersonenfort- und -weiterbildung“ (2017), S. 25

Schweden: There is an effort to make adult education accessible ...

Schweden: „There is an effort to make adult education accessible and, within the public education and training system, it is free of charge for Swedish citizens and some cases of non-Swedish residents (e.g. citizens from the European Union or Switzerland).“
OECD (Hrsg.), „Education Policy Outlook. Sweden“ (2017), S. 9

Today the Finnish government invests 30 times more in professional development of its teachers and administrators than testing its students’ performance in schools ...

„Today the Finnish government invests 30 times more in professional development of its teachers and administrators than testing its students’ performance in schools.“
Univ.-Prof. Dr. Pasi Sahlberg, The Washington Post online am 29. Juni 2012